6ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω


WRO HELLAS


5ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που προορίζονται για μαθητές Α/θμιας εκπαίδευσης υλοποιούνται στην Ελλάδα οργανωμένα μέσα από εκπαιδευτικούς φορείς και επιστημονικές ενώσεις και έχουν ως κύριο στόχο να κατανοήσουν οι μαθητές τις επιστημονικές έννοιες που διδάσκονται στο σχολείο. Από τη μία πλευρά η εκπαιδευτική ρομποτική γίνεται καταλύτης, που επιταχύνει τη διαδικασία της μάθησης, ενώ από την άλλη είναι μία εξαιρετικά ψυχαγωγική και δημιουργική δραστηριότητα. Παράλληλα οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες, αναπτύσσοντας κοινωνικές δεξιότητες και πνεύμα συνεργασίας. Ολοκληρώνουν δομημένα project τα οποία παρουσιάζουν, ενισχύοντας τις ικανότητές τους στην οργάνωση, στην επίλυση προβλημάτων και στην επικοινωνία. Οι μαθητές του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αιγάλεω εισήχθησαν στη Ρομποτική με την εκπαιδευτική σειρά της Lego WeDo 2.0 αξιοποιώντας αρχικά το ανάλογο λογισμικό και δημιούργησαν ρομποτικές κατασκευές, τις οποίες έπειτα προγραμμάτισαν με το ελεύθερο λογισμικό Scratch και συμπλήρωσαν με εντολές δημιουργίας animation και διαδραστικών έργων. Το έργο τους το παρουσίασαν στον 5ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO Hellas, όπου η συμμετοχή τους για πρώτη φορά έκανε πολύ καλή εντύπωση.


Ανοικτή Κατηγορία Δημοτικού Αρχιπέλαγος Αιγαίο: 

Η τεχνολογία βοηθά στην ανάπτυξη των νησιών


Τα Ευρωπαϊκά νησιά πειραματίζονται εδώ και χρόνια με νέους τρόπους βιώσιμης ανάπτυξης, εφαρμόζοντας πρακτικές διακυβέρνησης που προάγουν την καινοτομία και την κοινωνική συνοχή, δοκιμάζοντας διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα για την παροχή νέων υπηρεσιών, εισάγοντας έξυπνες τεχνολογίες για τη βέλτιστη χρήση των πόρων και υποδομών τους, εκπαιδεύοντας τους πολίτες και ευαισθητοποιώντας τους επισκέπτες γύρω από ζητήματα βιωσιμότητας.

Με κίνητρο την ανεύρεση λύσεων σε πραγματικά και συχνά πιεστικά προβλήματα, τα νησιά έχουν αναπτύξει πολυσχιδή δράση, παράγοντας καλές πρακτικές γύρω από την έξυπνη και βιώσιμη τοπική ανάπτυξη, εμπνέοντας και κινητοποιώντας ταυτόχρονα άλλες νησιωτικές και γεωγραφικά απομονωμένες περιοχές καθώς και περιοχές της ηπειρωτικής Ευρώπης.

Το θέμα της πρόκλησης της Ανοικτής κατηγορίας για μαθητές Δημοτικού του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019 ήταν το «Αρχιπέλαγος Αιγαίο».

Οι μαθητές οι οποίοι διαγωνίστηκαν έπρεπε να παρουσιάσουν ένα έργο με αυτοματισμούς, η οποία θα έχει σχέση με το θέμα του διαγωνισμού «Αρχιπέλαγος Αιγαίο: Η τεχνολογία βοηθά στην ανάπτυξη των νησιών».


Η Ομάδα μας: Γ' τάξη 6ου Δημοτικού Σχολείου Αιγάλεω

Το όνομά μας: Roböarna


Δημιουργήσαμε ένα έργο που στηρίχθηκε στο Σουηδικό μοντέλο αξιοποίησης των σκουπιδιών. Στις χώρες τις Βόρειας Ευρώπης και κυρίως στη Σουηδία και στη Δανία έχουν δημιουργηθεί εργοστάσια, πολύ φιλικά προς το περιβάλλον, που αποτεφρώνουν (καίνε) τα σκουπίδια και παράγουν ηλεκτρική ενέργεια.

Στα ελληνικά νησιά, τα σκουπίδια ολοένα και αυξάνονται. Διαβάσαμε πολλά άρθρα που βρήκαμε στο ίντερνετ που αναφέρονται σε αυτό το μεγάλο και τις περισσότερες φορές άλυτο πρόβλημα των απορριμμάτων. Σε ένα από αυτά αναφέρεται ότι:

  • τα σκουπίδια στις Κυκλάδες τα επόμενα χρόνια θα διπλασιαστούν, κυρίως και λόγω της αύξησης των τουριστών.
  • Προβλήματα υπάρχουν σε πολλά νησιά, ενώ οι κάτοικοι απευθύνονται στην τοπική αυτοδιοίκηση, για να δοθεί προσωρινή λύση στο πρόβλημά τους. Για παράδειγμα:
  • στη Μήλο, σύμφωνα με το άρθρο, κινδυνεύει η δημόσια υγεία, ενώ πολλά πρόστιμα αναγκάζεται να πληρώνει ο Δήμος για παραβίαση της ευρωπαϊκής περιβαλλοντικής νομοθεσίας.
  • Διαβάσαμε πως και στα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου, δεν υπάρχουν κατάλληλοι Χώροι Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων και Υπολειμμάτων (ΧΥΤΑ-ΧΥΤΥ).
  • Επίσης πολλοί δεν ανακυκλώνουν, και έτσι τα σκουπίδια συσσωρεύονται και θάβονται με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η δημόσια υγεία.

Το πρόβλημα μπορεί να λυθεί!

Υπάρχουν λύσεις που εφαρμόζονται, αλλά δεν είναι κατάλληλες.

  • Μια λύση είναι ο δεματοποιητής και η μεταφορά των σκουπιδιών σε άλλες περιοχές, κάτι που δεν είναι πάντα εφικτό εξαιτίας της μορφολογίας των λιμανιών και των καιρικών συνθηκών, που επικρατούν στην περιοχή.

Θα πρέπει να δημιουργηθούν εργοστάσια σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα που θα συλλέγουν τα μη ανακυκλώσιμα υλικά και σε ειδικούς φούρνους θα καίγονται, για να παραχθεί ηλεκτρική ενέργεια. Έτσι λύνεται το ενεργειακό πρόβλημα των νησιών καίγοντας τα σκουπίδια τους. Επίσης αυτό έχει οφέλη για το περιβάλλον. Μειώνονται οι ενεργειακές δαπάνες και η εξάρτηση από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, αλλά και η χρήση των χωματερών και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, γιατί στην πραγματικότητα, οι μονάδες αυτές λειτουργούν καθαρά και χωρίς οσμές

Για το διαγωνισμό φτιάξαμε μια μακέτα νησιού και με τα Lego Wedo 2.0. Κατασκευάσαμε ένα απορριμματοφόρο το οποίο προγραμματίσαμε να πηγαίνει προς τα πίσω, να σταματάει για λίγο στους κάδους και να συλλέγει τα σκουπίδια και έπειτα να κατευθύνεται προς το εργοστάσιο. Όταν μπαίνει μέσα στο εργοστάσιο, προγραμματίσαμε τη γεννήτρια να ξεκινάει να δουλεύει, δείχνοντας ότι γίνεται η καύση των σκουπιδιών. Έπειτα δίνουμε ηλεκτρική ενέργεια στο φως του εργοστασίου, στον φάρο και στο σπίτι.


Σκοπός και επιμέρους στόχοι της δράσης

Αρχικά οι μαθητές διάβασαν άρθρα που αναφέρονταν στο θέμα που είχαν αναλάβει:

Έπειτα συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας:


Το Project :


Στον Διαγωνισμό

5ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ρομποτικής 

Το 6ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω συμμετείχε το Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2019 στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Αττικής για την πρόκριση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019 για μαθητές Δημοτικού, που διοργανώνει ο WROHellas, στις Ολυμπιακές Εγκαταστάσεις του Δήμου Γαλατσίου.

Για το έτος 2018-2019 ο διαγωνισμός τελούσε υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας, κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου. Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Για κάθε σχολική βαθμίδα τίθενται διαφορετικοί εκπαιδευτικοί στόχοι, κι ως εκ τούτου διαφορετικές διαγωνιστικές κατηγορίες και διαγωνιστικά κριτήρια. Για το Δημοτικό ο διαγωνισμός έχει θέμα:

«Αρχιπέλαγος Αιγαίο: Η τεχνολογία βοηθά να αναπτυχθούν τα νησιά»

Το σχολείο μας συμμετείχε στον διαγωνισμό με μία ρομποτική κατασκευή σχετική με το υπό διερεύνηση θέμα.

Με διαδικασία επιλογής από τους μαθητές της Γ' τάξης του σχολείου μας, συστάθηκε μία ομάδα 6 βασικών και 1 αναπληρωματικού μαθητή. Με προσωπική τους εργασία και συνεχή καθοδήγηση από την εκπαιδευτικό της τάξης ξεκίνησαν ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο της ρομποτικής. Μετά από πολλές δοκιμές και βελτιώσεις, οδηγήθηκαν σε δύο αυτοματισμούς με τον εξοπλισμό Lego WeDo 2.0 τους οποίους παρουσίασαν την ημέρα του διαγωνισμού. Δεν προκριθήκαμε στον τελικό, αλλά η εμφάνιση της ομάδας μας ενθουσίασε!

© 2021 Χριστίνα Κλημεντιώτη
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε