Συγγραφικό Έργο


Εν Φαντασία και Λόγω: Δημιουργικές πρακτικές φιλαναγνωσίας στο δημοτικό σχολείο - Τεχνικές εμψύχωσης - Δραστηριότητες - Φύλλα εργασίας

Συγγραφέας: Κλημεντιώτη Χριστίνα - Γιαννούλης Γιαννούλης

Η ουσιαστική προώθηση της φιλαναγνωσίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι σήμερα εντελώς απαραίτητη, και προϋποθέτει διαδικασίες οι οποίες θα στοχεύουν τη δημιουργία νέων στάσεων ώστε ο εν δυνάμει φιλαναγνώστης να είναι δημιουργικός, διαπολιτισμικός και εν τέλει κριτικός. Το βιβλίο πρέπει να αποτελεί μέρος τις καθημερινότητάς του χωρίς προτροπές και καταναγκασμούς. Τους παραπάνω προβληματισμούς προσπαθήσαμε να αναδείξουμε σε αυτό το βιβλίο, αξιοποιώντας παράλληλα σχεδιασμένο διδακτικό υλικό. Οι δράσεις που προτείνονται και που εντάσσονται στη σχολική πραγματικότητα με πολύ καλά αποτελέσματα αφού έχουν δοκιμαστεί στη σχολική τάξη από τους συγγραφείς, έχουν σαν στόχο να οδηγήσουν αβίαστα και βιωματικά τους μαθητές σε μαγευτικές διαδρομές στον κόσμο των βιβλίων. Ο εκπαιδευτικός μαζί με τους μαθητές του, όχι με τεχνοκρατικό τρόπο αλλά με τρόπο που ταιριάζει στην παιδική ηλικία, δηλαδή με τη χαρά τη δημιουργίας, με το παιχνίδι, με την εναλλαγή των δραστηριοτήτων ανάλογα με το κείμενο και την περίσταση, προσεγγίζουν το λογοτεχνικό κείμενο με δημιουργικό τρόπο. Σε διαφορετική περίπτωση η όποια προσέγγιση του κειμένου θα είναι μονότονη και θνησιγενής. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές σε μια "εκδρομή δίχως τέλος", για να θυμηθούμε και τον Εμπειρίκο, απολαμβάνουν την ομορφιά της τέχνης και της λογοτεχνίας, ανακαλύπτοντας και αλλάζοντας τον εαυτό τους και κατ' επέκταση τον κόσμο.

Εκδόσεις Γρηγόρη: ISBN: 978-960-333-987-8

Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Πρακτικές Εφαρμογές

Συγγραφέας: Κωνσταντοπούλου Δέσποινα (επιμέλεια)

Στην εποχή μας, η επαγγελματική συμβουλευτική διευρύνεται και στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του ατόμου και όχι απλώς στη στενή επίλυση προβλήματος της επιλογής επαγγελματικής κατεύθυνσης. Οι θεωρίες Επαγγελματικής Ανάπτυξης αφορούν την εξελικτική πορεία του ατόμου, σχετικά με τον προσανατολισμό του στο χώρο της εργασίας και τις αποφάσεις του για το επάγγελμα ή τα επαγγέλματα που επιθυμεί ή επιδιώκει να ακολουθήσει. Είναι αποτέλεσμα μιας μακροχρόνιας αναπτυξιακής διαδικασίας, που συμβαδίζει με την ψυχολογική εξέλιξη του ατόμου. Ένα βασικό μέλημα για τα προγράμματα κατάρτισης υποψηφίων συμβούλων σταδιοδρομίας είναι η παροχή της γνώσης και εκείνων των ευκαιριών που θα τους οδηγήσουν να δουν κριτικά τα μοντέλα Συμβουλευτικής που υπάρχουν και να επιλέξουν το μοντέλο που θεωρούν ότι τους εκφράζει, έτσι ώστε η θεωρία τους και η προσέγγισή τους στη συμβουλευτική να είναι θεμελιωμένη, ευέλικτη και δημιουργική. Στο βιβλίο αυτό, γίνεται παρουσίαση των κυριότερων μοντέλων επαγγελματικής ανάπτυξης, επιλογής και λήψης απόφασης, καθώς και προσπάθεια μελέτης, κριτικής θεώρησης και αξιοποίησής τους στη συμβουλευτική διαδικασία. Κάθε θεωρητική προσέγγιση, έχοντας άλλοτε ψυχολογική και άλλοτε κοινωνιολογική αφετηρία, εξετάζει το φαινόμενο της επιλογής και ανάπτυξης της σταδιοδρομίας, μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα και διαμορφώνει ένα διαφορετικό μοντέλο. Ουσιαστικά, όλες οι θεωρητικές προσεγγίσεις και οπτικές μπορούν να οδηγήσουν σε μια συμβουλευτική πρακτική, που συντελεί στην κατανόηση της πραγματικότητας του ατόμου, στη διαμόρφωση επαγγελματικής του ταυτότητας και τον αποτελεσματικό σχεδιασμό της εκπαιδευτικής και επαγγελματικής του πορείας. Η γνώση των θεωριών επαγγελματικής ανάπτυξης είναι βασική και απαραίτητη για τους επιστήμονες -εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους, επαγγελματίες υγείας και πρόνοιας, συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού οι οποίοι ασχολούνται ή σκοπεύουν να ασχοληθούν με τη συμβουλευτική σταδιοδρομίας. Κοινός τόπος είναι η συμβουλευτική πράξη, ως διαδικασία στήριξης του ατόμου στο να αντεπεξέλθει σε ένα απαιτητικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο εργασιακό περιβάλλον, χωρίς να χάσει την προσωπική του ταυτότητα ή να προδώσει την ανάγκη του για μια εργασιακή διαδρομή με νόημα και επιτυχία.

ISBN: 978-960-612-164-7 

Πρακτικά Συνεδρίου

Γιαννούλης, Γ. & Κλημεντιώτη, Χ. (2016). Διαδρομές φιλαναγνωσίας: Διδακτική μυθιστορήματος. Στο Πρακτικά του 3ου Συνεδρίου: Νέος Παιδαγωγός. Αθήνα, 16 & 17 Απριλίου 2016. Αθήνα: 2141-2150.

ISBN: 978-618-82301-0-1


Περιοδικό με κριτές

Κλημεντιώτη, Χ. (2018). Η Κοινωνική Λαογραφία στο Δημοτικό Σχολείο. Δημιουργική Πρακτική: Το βιβλίο των Εθίμων. Παιδαγωγικό Ιδεοδρόμιο, Τεύχος (16), 65-74.

ISSN: 1792-7471


Πρακτικά Συνεδρίου

Κλημεντιώτη, Χ. & Μπαμπάλης, Θ. (2018). Οι συναισθηματικές εμπειρίες των μαθητών της Ε' και Στ' τάξης στα Μαθηματικά. Στο Περιλήψεις του 4ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου του ΙΑΚΕ: Δημοκρατία, δικαιώματα και ανισότητες στην εποχή της κρίσης. Προκλήσεις στον χώρο της έρευνας και της εκπαίδευσης. Κρήτη, 27-29 Απριλίου 2018. Ηράκλειο, σ. 232

ISBN: 978-618-83501-6-8


Πρακτικά Συνεδρίου

Κλημεντιώτη, Χ. & Στεφανίδης, Γ. (2018). Qr code scavenger inquiry-based learning και διδακτική Φυσικών Επιστήμων. Στο Περιλήψεις του 4ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου του ΙΑΚΕ: Δημοκρατία, δικαιώματα και ανισότητες στην εποχή της κρίσης. Προκλήσεις στον χώρο της έρευνας και της εκπαίδευσης. Κρήτη, 27-29 Απριλίου 2018. Ηράκλειο, σσ. 206-207

ISBN: 978-618-83501-6-8

© 2021 Χριστίνα Κλημεντιώτη
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε