6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ρομποτικής


WRO Hellas


6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Με τον όρο εκπαιδευτική ρομποτική εννοούμε την χρήση ρομποτικών συστημάτων στην εκπαίδευση. Τα ρομποτικά συστήματα μπορεί να ένα ή περισσότερα ρομπότ συνδεδεμένα ή όχι με κάποιον ηλεκτρονικό υπολογιστή.

 Η εισαγωγή της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία έχει ως γενικό σκοπό την καλλιέργεια της αναλυτικής και συνθετικής σκέψης των μαθητών. Οι μαθητές εξοικειώνονται με τεχνικές διόρθωσης σφαλμάτων και να βελτιστοποίησης προγραμμάτων και δημιουργούν και οι ίδιοι σύνθετα έργα.

Μέσα από το αυθόρμητο παιχνίδι οι μαθητές ενεργοποιούν τις πρότερες γνώσεις τους. Αρχικά πειραματίζονται με τα νέα δεδομένα και στη συνέχεια εμπλεκόμενοι ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία, οικοδομούν τη νέα γνώση. Η νέα γνώση δεν είναι ένα απλό και τυχαίο συμπέρασμα αλλά πραγματικό, αφού οι μαθητές βλέπουν το τελικό αποτέλεσμα και έτσι αναστοχάζονται, προκειμένου να κατανοήσουν πώς έφτασαν ως εκεί. Παράλληλα μαθαίνουν διαφόρους τρόπους ανάλυσης, επεξεργασίας και επίλυσης προβλημάτων, αποκτούν νέες εμπειρίες και ερεθίσματα και καλλιεργούν την κριτική τους σκέψη. Τέλος οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες και ενθαρρύνονται σε κάθε βήμα. Μαθαίνουν να συνεργάζονται, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να είναι υπομονετικοί. Με άλλα λόγια κοινωνικοποιούνται και αλληλεπιδρούν με τους συμμαθητές τους.

Οι μαθητές του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αιγάλεω εισήχθησαν στη Ρομποτική με την εκπαιδευτική σειρά της Lego WeDo 2.0 αξιοποιώντας αρχικά το ανάλογο λογισμικό και δημιούργησαν ρομποτικές κατασκευές, τις οποίες έπειτα προγραμμάτισαν με το ελεύθερο λογισμικό Scratch και συμπλήρωσαν με εντολές δημιουργίας animation και διαδραστικών έργων. Το έργο τους το παρουσίασαν στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO Hellas. Μαθαίνοντας από τα λάθη της προηγούμενης χρονιάς, κατόρθωσαν να βρεθούν στους 12 καλύτερους Πανελλαδικά και να κερδίσουν το βραβείο "Καλύτερου Εκπαιδευτικού Υλικού" για τη συνολική τους παρουσία.


Ανοικτή Κατηγορία Δημοτικού
Από τον Αρχιμήδη στον Da Vinci

Δύο Επιστήμονες. 

Ο Αρχιμήδης. Ο μαθηματικός, φιλόσοφος, φυσικός και μηχανικός Αρχιμήδης ήταν ένα από τα μεγαλοφυή πνεύματα που γνώρισε στην πορεία της η ανθρωπότητα. Ο Αρχιμήδης (3ος αιώνας π.Χ.) ο σπουδαιότερος επιστήμονας όλων των εποχών εκτός από τις πραγματείες που κληροδότησε στον αρχαίο παγκόσμιο πολιτισμό στα πεδία των Μαθηματικών και της Γεωμετρίας, της Φυσικής και της Αστρονομίας, της Μηχανικής και της Υδραυλικής, της Αρχιτεκτονικής και της Ναυπηγικής, κ.ά. επινόησε πλήθος εφευρέσεων, μερικές από τις οποίες εξακολουθούν να είναι σε χρήση.

Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ή απλά Λεονάρντο, ήταν Ιταλός πολυμαθής της Αναγέννησης και οι τομείς που τον ενδιέφεραν συμπεριλάμβαναν την εφεύρεση, τη ζωγραφική, τη γλυπτική, την αρχιτεκτονική, την επιστήμη, τη μουσική, τα μαθηματικά, την εφαρμοσμένη μηχανική, τη λογοτεχνία, την ανατομία, τη γεωλογία, την αστρονομία, τη βοτανική, τη συγγραφή, την ιστορία, και τη χαρτογραφία. Αποκαλούνταν συχνά «πατέρας της παλαιοντολογίας», της ιχνολογίας και της αρχιτεκτονικής. Θεωρείται ευρέως ένας από τους καλύτερους ζωγράφους όλων των εποχών. Αν και ο Leonardo Da Vinci ήταν, στην πραγματικότητα, φιλειρηνιστής, όπως και όλοι οι μηχανικοί της εποχής του αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει την αστείρευτη εφευρετικότητα του στο πεδίο της πολεμικής μηχανικής και αρχιτεκτονικής.

Το θέμα της πρόκλησης της Ανοικτής κατηγορίας για μαθητές Δημοτικού του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2020 είναι «Από τον Αρχιμήδη στον Da Vinci». Οι μαθητικές ομάδες θα πρέπει να παρουσιάσουν ένα έργο με αυτοματισμούς, το οποίο θα έχει σχέση με το συγκεκριμένο θέμα.


Η Ομάδα μας: Δ' τάξη 6ου Δημοτικού Σχολείου Αιγάλεω


Για το project, αρχικά ενημερώσαμε του γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του σχολείου μας, στέλνοντάς τους την παρακάτω επιστολή.

Έπειτα οργανώσαμε τη δράση. Ο σκοπός και οι επιμέρους στόχοι της δράσης ενσωματώθηκαν σε ένα έντυπο, το οποίο μοιράστηκε σε όλους τους μαθητές του σχολείου μας. 

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα βίντεο αφιερωμένο στις εφευρέσεις του Αρχιμήδη και του Λεονάρντο ντα Βίντσι και συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας. Αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε ένα γερανό στα πρότυπα του Αρχιμήδη και μια κινητή γέφυρα στα πρότυπα του Λεονάρντο ντα Βίντσι προωθώντας τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών λιμανιών.


Οι αυτοματισμοί μας

Κατασκευάσαμε τρεις ρομποτικές μηχανές. Ένα καράβι, το οποίο περνούσε μέσα από μία κινητή γέφυρα. Έπειτα κατέληγε στο λιμάνι όπου ένας γερανός ξεφόρτωνε το εμπόρευμά του.


Το project μας:

Στον Διαγωνισμό

6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ρομποτικής

https://wrohellas.gr/diagonismos-apotelesmata-2020/

Στην περίοδο της πανδημίας φανήκαμε αρκετά δημιουργικοί και παρουσιάσαμε το project μας στην επιτροπή του διαγωνισμού. Αυτό ήταν! Περάσαμε στον Τελικό! Βρεθήκαμε ανάμεσα στις 30 καλύτερες Πανελλαδικά συμμετοχές και κληθήκαμε να παρουσιάσουμε το project μας δια ζώσης πια, παρ' όλες τις δύσκολες συνθήκες.

Έτσι το 6ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω συμμετείχε το Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2020 στον Τελικό του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2020 για μαθητές Δημοτικού, που διοργανώνει ο WROHellas, στις Ολυμπιακές Εγκαταστάσεις της OteAcademy.

Για το έτος 2019-2020 ο διαγωνισμός τελούσε υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας, κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου. Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Για κάθε σχολική βαθμίδα τίθενται διαφορετικοί εκπαιδευτικοί στόχοι, κι ως εκ τούτου διαφορετικές διαγωνιστικές κατηγορίες και διαγωνιστικά κριτήρια. Για το Δημοτικό ο διαγωνισμός έχει θέμα:

«Από τον Αρχιμήδη στον Da Vinci»

Το σχολείο μας συμμετείχε στον διαγωνισμό με τρεις ρομποτικές κατασκευές σχετικές με το υπό διερεύνηση θέμα.

Με διαδικασία επιλογής από τους μαθητές της Δ' τάξης του σχολείου μας, συστάθηκε μία ομάδα 6 βασικών και 1 αναπληρωματικού μαθητή. Με προσωπική τους εργασία και συνεχή καθοδήγηση από την εκπαιδευτικό της τάξης συνέχισαν το συναρπαστικό τους ταξίδι στον κόσμο της ρομποτικής. Μετά από πολλές δοκιμές και βελτιώσεις, οδηγήθηκαν σε αυτοματισμούς με τον εξοπλισμό Lego WeDo 2.0 τους οποίους παρουσίασαν την ημέρα του διαγωνισμού. 

Προσπαθήσαμε, επιμορφωθήκαμε, διορθώσαμε τα λάθη της προηγούμενης χρονιάς και δικαιωθήκαμε στον τελικό! Κερδίσαμε τη 12η θέση σε Πανελλήνιο επίπεδο κατακτώντας το Βραβείο "Καλύτερου Εκπαιδευτικού Υλικού"! Είμαστε χαρούμενοι και υπερήφανοι ως οι μικρότεροι που έλαβαν μέρος στον τελικό αυτού του υπέροχου διαγωνισμού.

© 2021 Χριστίνα Κλημεντιώτη
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε