Μια διαθεματική εργασία για το Φθινόπωρο

2020-10-19

Τάξη: Γ' Τάξη

Μάθημα: Νεοελληνική Γλώσσα (Ανθολόγιο)

Διδακτικά αντικείμενα: Νεοελληνική Γλώσσα, Μουσική, Εικαστικά, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Διδακτικές ώρες: 4

Υλικό και μέσα διδασκαλίας:

1. Διδακτικό εγχειρίδιο (Ανθολόγιο Γ - Δ τάξης)

2. Βίντεο

3. Φύλλο Εργασίας

Στόχοι της Δράσης: 

  • Να οικοδομήσουν ενεργητικά τη νέα γνώση, σύμφωνα με τη θεωρία της γνωστικής - εποικοδομιστικής μάθησης προσεγγίζοντας συναισθηματικά και βιωματικά τα κείμενα με κατευθυνόμενη αυτενέργεια (Vigotsky).
  • Να δημιουργηθούν στους μαθητές κίνητρα για προσωπική έκφραση και δημιουργία.
  • Να ασκηθούν στην παραγωγή γραπτού λόγου και να έρθουν σε επαφή με εκφραστικά μέσα της λογοτεχνίας.
  • Να καλλιεργηθεί η φαντασία και η κριτική τους ικανότητα (κριτικός γραμματισμός).

Επιμέρους στόχοι της Δράσης:

Με τη διδασκαλία του σεναρίου επιδιώκεται:

  • Να έρθουν οι μαθητές σε ελεύθερη και δημιουργική επαφή με λογοτεχνικά έργα, να τα ερμηνεύσουν και να νιώσουν την αισθητική απόλαυση.
  • Να απολαύσουν την ομορφιά της φύσης στις διάφορες εποχές του χρόνου.
  • Να ασκηθούν στην ενεργητική ακρόαση και στην αυτοπειθαρχία.
  • Να ασκηθούν στο διάλογο και στην επιχειρηματολογία.


Το πρώτο δίωρο

Αρχικά οι μαθητές παρακολούθησαν ένα οπτικοποιημένο βίντεο της ιστορίας από το Ανθολόγιο της Γ' - Δ' τάξης με τίτλο: "Η πτώση του φύλλου που το έλεγαν Φρέντυ" του Λέο Μπουσκάλια.

Έπειτα διάβασαν το κείμενο από το Ανθολόγιο:

https://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2168/Anthologio_G-D-Dimotikou_html-empl/index01_02.html

και απάντησαν σε ερωτήσεις ανοικτού τύπου:

- Γιατί έμεινε ο Φρέντυ ολομόναχος; Ποια ήταν τα συναισθήματά του;

- Πάνω στο δέντρο του Φρέντυ είχε τη φωλιά του ένα πουλί. Όταν γεννήθηκαν τα μικρά του, τους διηγήθηκε την ιστορία του φύλλου που το έλεγαν Φρέντυ. Τι να τους είπε;

- Αν φανταζόμουν τον Φρέντυ σε κάθε εποχή, πώς θα τον ζωγράφιζα, πώς θα τον περιέγραφα;

- Πόσο σημαντικό είναι να δέχεται η γη τα ξερά φύλλα που πέφτουν από τα δέντρα και που γίνονται λίπασμα;


Στο δεύτερο δίωρο

Δίνουμε στους μαθητές το παρακάτω φύλλο εργασίας, με τίτλο "Το φθινόπωρο τελειώνει!" :

Οι μαθητές παρακολουθούν ένα βίντεο στο διαδίκτυο με τη βιογραφία του Βιβάλντι και το έργο του. 

Ακούνε από το έργο του : 4 Εποχές το κονσέρτο για το Φθινόπωρο. Κρατούν σημειώσεις για τα συναισθήματα που τους δημιουργούνται, καθώς ακούνε το κονσέρτο.

Έπειτα συνεχίζουν με το φύλλο εργασίας. Διαβάζουν τις πληροφορίες του ίδιου του Βιβάλντι για το φθινόπωρο και περιγράφουν τις εικόνες σε μικρά κείμενα. Αφού ολοκληρώσουν τα κείμενά τους, διαβάζουν το ποίημα του Δροσίνη για το φθινόπωρο και ψάχνουν για ομοιότητες και διαφορές. Εντοπίζουν τις εικόνες στο ποίημα του Δροσίνη και ζωγραφίζουν τα δικά τους πεσμένα φύλλα. Ποια χρώματα θα χρησιμοποιήσουν; Ποια δέντρα χάνουν τα φύλλα τους; Στο τέλος δημιουργούν το δικό τους εικαστικό έργο με τίτλο: "Το φθινόπωρο".

© 2021 Χριστίνα Κλημεντιώτη
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε